lördag 16 augusti 2008

Lars, Miss Lee, Lassi och Nytt vill ha!!


Björkman och Pontus Ölar

Igår var ju jag till Gävle och gasklockorna för att titta på Lars Winnerbäck och Miss Lee!! Det var jag, Pontus, Björkman och Pontus Mamma som åkte!! Jag körde då Pontus ville ta några öl........självklart så ställer man upp på det!! Jag och Pontus åt först en smarrig Tacolasagne som Jag tillagade fast Pontus egentligen skulle ha gjort det......Os tennisen var ju SÅ intressant så han hade inte tid!! Ok det var en Gastkramande match som Pojkarna gick i Tennisen igår men inget kan ju vara viktigare än mat!


Vi blev lite senare än vad vi tänkt med hann gott och väl ändå......fast vi hittade som vanligt inte dit!! Kusin Björkman fick beskriva vägen för oss via Telefon!! Tack!! Det hela började med att någon Sofia sjön och visst hon va bra men jag har lite svårt för den typen av musik!! Men visst hon va bra!! Och så snygg enligt Pontus!!

Snygga Sofia
När det äntligen var dags för Miss Lee så knölade jag mig längst fram till scenen och Jösses vilken Energi han har Miss Lee, helt fantastisk helt enkelt!! Hon måste spela sönder Pianon när hon håller på!! Helt vild och jag gillar absolut henne!!

Miss Lee in Action
Den store Lars äntrade scenen precis i tid och det va jätte tryck!! Vi hade lyckats att fixa så vi kunde stå jättenära scenen!! Jätte kul!! Och jag hade köpt öronproppar så jag klarade mig jätte fint!! Förstår inte de som inte skyddar sina öron!! Det va väldigt mycke folk och en jätte härlig stämning!! Tack Pontus för att jag fick åka med!! Jag uppskattar det verkligen!!


Lars spelade bara bra låtar och Miss Lee fick sjunga duetten med honom!! Det var det bästa med hela showen!! När vi väl hittat ut ur Gävle och var på väg hemöver var vi trötta i både ben och Ryggar men nöjda!!

Lars den Braiga!!

Jag kom hem sent i natt till en snarkande Magnus som var alldelens ensam hemma! Tjejerna hade blivit kvar hos Mormor igår!! Skönt med sovmorgon tänkte jag och försökte somna......inte helt lätt men jag lyckades till slut!! Tro nu inte att jag sov till 11 eller nåt sånt skönt man vaknar typ halv åtta och lyckas inte somna om någe mer...........jag håller på att bli gammal.......har nämligen fått för mig att gamla människor inte kan sova på mornarna!! Ja ja vi låg och kolla på Os ett tag innan tjejerna ringde och ville hem!! De ville inte åka med Mormor och Sibbanstan och åka karuseller! Va? jag tror inte mina öron!! De får chansen att åka till Borlänge och klämma Mormor och Sibban på både Ballonger och Karuseller och de Tackar nej......Vad är det för fel? Jo de längtade efter sina Föräldrar!! Ha ha sköna barn de där!! Sen tror jag att de va rädda för att missa Kräftskivan som vi ska på senare idag.......som om vi skulle åka utan dem!!

Sjutton också! Det blev ju ingen Medalj till Lassi Karonen som vi hade hoppats på! Och stackars Ahlshammars Baddräkt gick sönder så hela uppladdningen sket sig!! Fan vad jag lider med henne!! Satt i tårar när hon gjorde Intervjun i Tvn! Alltså tänk vad tid hon lagt ner på att förbereda sig så spricker bad dräkten!! Satanas vad jag skulle kunna stämma leverantören!! Stackars Lassi han har nog tagit mer stryk av den där förkylningen än vad han själv trott.......Sen har vi ju Ara och Brottningen, vilken skandal! Jag fattar mig inte på dessa regler men så mycket förstod jag i alla fall att det där gick inte rätt till! Jag förstår Ara som gjorde som han gjorde med medaljen men det var inte snyggt men som sagt jag förstår honom........

Jag har för övrigt kommit på en ny jag vill ha sak!! Insåg efter en stunds letande på Blocket att det va ingen billig Vill ha sak men man kan ju drömma!! Magnus drömmer hela tiden om,Chevrolet bilar, Ford Broncobilar eller andra jätte bilar kan jag då inte få drömma lite om en Tandemcykel?

Vill ha!!

Nu ska vi snart Packa i lite grejor i Husvagnen och dra till Svärdsjö(Boda) på kräftskiva!!

Inga kommentarer: