tisdag 26 augusti 2008

Ledig dag blev det.......

Japp så kan det bli!!

Jo jag är som sagt Ledig idag!! Hemma med Alma som skall till Ögonläkaren i Avesta!!

Man kan ju inte Först åka till Falun och jobba någon timme och sedan åka till Husby för att hämta Alma och sedan åka till Avesta och sedan hem till Husby igen för att sedan åka till Falun för att jobba och sedan åka hem till Husby igen och hämta på fritids!! Det funkar ju absolut inte så det fick bli en ledig dag helt enket!! Man måste ju tänka lite på vad det kostar att sitta och åka också!!

I Söndags blev Lilla André i Smedsbo Dopad! Vi var faktiskt på plats i tid och jag fick äran att knäppa en massa kort med Annas kamera!! Coolt att ha en riktig kamera i sina nävar!! Sen vet jag ju inte om det blev några som helst bra kort men jag försökte i alla fall!! Själva dopet gick av stapeln i Husbys lillkyrka! Jag har aldrig satt min fot i den men tyckte den va söt!! Lagom stor för detta arrangemang!! Själva storkyrkan hade känts rätt ödlig om vi varit i den.......Efter själva doping akten så bjöds det på en Muffinsbuffé som va gigantisk och det fans massor av stora härliga sockerbomber! Man fick max äta fyra och en halv per person och jag klämde TRE och mådde sedan nästan illa......kan det verkligen bli för mycket av det goda? Ja tydligen men så himla gott var det i alla fall!! Tack Anna för att du bakat så himla mycket!! Ni som är Nyfikna kan kolla hos http://annipops.blogg.se/ där finns massor av bilder och annat tänkvärt läsande!!

På förmiddagen innan dopet i Söndags så klämde vi i oss Kräftorna som vi fick med oss hem ifrån Gårdvik!! Smaskens kan jag lova.....fattades en liten nsaps bara men inte på en Söndag förmiddag väl? Tack än en gång Familjen Carlsson för allt!!



Magnus tänker Hugga in.....

Hälsoprofilbedömning......
mmm jag var på sån igår på jobbet!! Det är väl bra att de kollar så att personalen har en bra hälsa och så där men för mig känns det mest ångestladdat att sitta där och erkänna att man borde nog gå ner lite i vikt!! Nu vet jag att man inte ska stirra sig blind på den där BMI skalan men F-n det är ju ändå en stämpel i pannan känns det som........okej då jag får väl helt enkelt ta tag i maten och motionen igen då!! Jag vill ju röra på mig och det är ju egentligen inte något nytt för mig......men ändå! Ja ja alla andra värden såg ju bra ut i alla fall! Järnvärdet, Blodtrycket,Kolestrolet och Sockret alltså!! Så jag är ju inte i någon farozon, bara lite tjock!! Ibland önskar jag at jag var en sån där jätte tunnis som kan äta vad som helst utan att det sätter sig på mig men när jag var yngre hade jag en nära vän som är och var riktigt smal och inte va det bra heller.......nä kan man inte bara få bli lite lagom?? Ska nog satsa på det....lagom stora portioner med mat och lagomt lite socker och skit och lagom mycket långa promenader så ska nog detta lösa sig!! Eller?

Nä nu ska jag göra mig en lagom stor portion med Gröt och sedan duscha och åka ner till Avesta med Alma!!
Ha en så Lagom dag som möjligt nu ni andra lagomt tjocka mäniskor!! ;-))

1 kommentar:

Vida sa...

Strunt i BMI:t, det är bara en riktlinje och om allt annat ser bra ut låt det va. Du är fin som du är!!!!

/Liv