måndag 4 augusti 2008

Regn, Vuxenpoäng och Tvätt!!


Idag så vaknade man helt ut vilad och det var så skönt!! Sen var vi ju så duktiga igår när vi kom hem med att röja ur husvagnen!! Endast lite saker kvar men all tvätt och alla möbler och sånt jox!! Skönt!! Hade ju även hunnit hängt upp Tältet och kört igång två maskiner tvätt också!!


Så dagens projekt var väl att tvätta och plocka undan och åka och handla!! Fotbolls träning med de små stod också på schemat!!

Jag hittade en annons på Blocket att man kunde få komma och plocka Svarta vinbär!! Jag var där förra året också!! Jag drog iväg och lämnade Magnus och Barnen hemma med Tvätten!! Plockade Tio liter härliga vinbär!! Skönt........nu kan hösten komma på riktigt!! Jag har några liter rabarersaft i frysen, ca 10 liter jordgubbar och nu har jag ikväll satt igång svartvinbärsjos på 10 liter bär!! Hur bra som helst och man får typ Massor av Vuxenpoäng av det!! Har Fyra liter Vinbär kvar som jag får fixa i ordning sen......Fattades lite Citroner bla!! Nu känner jag mig höst tillfreds!! Knasiga jag!!

Magnus fick åka och handla medans jag och tjejerna var på Fotbollsträning!! 7 tappra barn kom och trotsade regnet!!

Nu är det dags för Duschen och sedan Film i sängen!! Mysigt i Regnvädret!!

Inga kommentarer: