söndag 10 augusti 2008

Det gick inte som jag tänkt mig.....

....nä jag hade tänkt att Vi skulle åka ner till Karlskoga och vinna igår men det gick på tok!!
Vi tog stryk av ett inte alls spelande lag som utnyttjade planens Korthet i allra bästa slag!! Så fort "mina" spelande tjejer fick Bollen så Backade Rödingarna hem och bildade någon slags kött mur som vi hade väldigt svårt att tränga igenom!! Ok vi hade fyra-fem riktigt bra chanser och borde nog ha avgjort matchen långt innan de fick sitt j-a skit mål!! En lång lyra som seglade in i Krysset över mig själv som inte alls hade koll på vart jag hade målet!! Allt det skyller jag på att jag inte Rört mig kring ett fotbolls mål på ca 2 år!! Men skit drygt var det i alla fall!! Vi skulle ju ta TRE poäng!! Hoppas nu att tjejerna ordnar upp resten av matcherna och visar att denna match bara var en lite svacka! Bättre vilja och mer J-r anamma så kommer det att gå hur bra som helst!! Det går liksom inte att gå runt och gnälla över att planen är för kort eller att det regnar eller nåt annat som man ändå inte kan göra något åt!! Yttre faktorer som skall läggas undan helt enkelt!! För övrigt så tycker jag att det gick rätt bra för mig!! Det var spel mot ett mål i stort sett så jag hade väl inte alls för mycket att göra..... och fram för allt: Min vad höll!!

Ja ja nu offrade jag min näst sista lediga dag på ett regnande Karlskoga men vad gör väl det, det verkade ha regnat lika mycket här hemma också!!
När vi kom hem igår så Böt vi snabbt om till lite bättre kläder och åkte ner till DalaHusby Värdshuset och åt middag med Husby Fotbollen!! Go mat och Klara lärde sig nästan hela Blinka lilla stjärna på Piano! Så nu vill hon så himla gärna ha en Keyboard!! Hon har drömt om en sån i natt tror jag!! Kanske tills hon fyller år kanske! Om vi nu inte råkar snubbla på någon Bättre Begagnad innan!!

Idag då? Jo jag ska eller håller väl på att sila av lite mer Jos!! He he nytt rekord för mig på josfronten!! Sen ska väl Magnus iväg med Fotboll på Match och vi andra blir nog hemma och Pyssla lite!! Kanske kan få tummen ur och sätta in lite kort i albumen.......har ju några som ligger och väntar så att säga!! I morgon ska man ju jobba så det måste göras matlåda........urk jag har verkligen inte så jätte mycket lust att börja jobba igen!! Annars så blir det nog en väldigt lugn dag tror jag bestämt!!
Just ja jag har något Pinsmat att berätta! I mina komentarer så har en Familjen Grahn skrivit och jag måste erkänna att jag inte riktigt har koll på vilka de är men tror att det är min Vaktmästar kollega ifrån Furuvik!! Erkänn snälla om det är ni!! Jag och namn.......
Ha en bra dag alla ni!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja det är vi.. hihi