lördag 14 februari 2009

Alla Hjärtans dag.......


Detta söta Paket stod i Min frukost Tallrik......
Är den dagen till för att man ska fira de man har i sitt hjärta eller skall man uppmärksamma alla som har ett Hjärta? Det är ju trots allt så att Hjärtat är det som absolut behövs i Kroppen och en del Föds med ett fel på sitt lilla hjärta och en del får fel på sina Hjärtan när de blir större och äldre!!
Det underliga är ändå hur nu de där Läkarna beter sig när de fixar nästan alla Hjärtan! Jo för tyvärr är det ju så att alla Hjärtan går inte att Laga! Men visst är det klurigt att de kan flytta om Rören i Småhjärtan som inte är större än ett Plommon? Eller att de kan gå in med en slang genom handleden på en äldre människa och köra hela vägen upp till Hjärtat och städa undan lite Jox? Eller tänk när de på andra sågar upp hela bröstkorgen och sedan sätter in en ny del i Hjärtat......och det mest mystiska är att de där människorna sedan kan komma tillbaka och leva helt normalt igen..... Mystiskt tycker jag!! Tänk vad de kan de där kluriga Läkarna!!
Jag tycker faktiskt det känns viktigare att fira deras Hjärtans dag än att fira den man har i Hjärtat....jag menar den Personen har ju alla andra dagar....Typ! Absolut tycker jag att den där själva Jippo grejen med allt man kan köpa i affärerna nu till Alla hjärtans dag känns överflödiga i alla fall! Det är svårt att vissa genom att ge bort en sak till någon hur mycket plats denne har i ens Hjärta, det är nog bättre att visa det istället!! Så med andra ord jag har pussat och kramat lite extra på Barnen idag och Magnus han får nog någon extra puss idag han med!! Alla ni andra som har eran egna plats i mitt hjärta, ni får en kram den dag jag träffar er nästa gång!! Om jag nu minns dessa djupa tankar då........men ni ska vet att ni är många så det blir ett evigt Kramandes framöver!! Men jag har ju givetvis fått något fint idag även jag....av Klara!! Som hon gjort själv!! Jättefint! Alla fick ett hemmagjort kort från Klara i Morse vid Frukosten! Sånt uppskattas!

Bror Anders är hemma!
Det var riktigt roligt att Lillebror Anders kom hem från Göteborg!! Alma har längtat efter Morbror och vill gärna leka lite med honom....bara hon törs...är lite blyg för honom då de inte träffas så ofta!!
Anders nappade dessutom väldigt bra på mitt förslag på något som Sibban kanske skulle få glädje av på Sjukhuset! En bärbar DVD! Visst Bror han tog och investerade i en till Sibban och åkte bums upp till Falun och lärde Sibban hur denna teknik pryl funkade! Nu kan alltså Sibban se på Film när han får långtråkigt uppe på sjukan!! Hoppas att Sibban tycker att det var lika smart som jag tyckte att det var..... Sen har jag hört under dagen att han haft besök av sin Syster och Mickael! Det var nog uppskattat! Vi stannade hemma idag för Tjejerna tyckte att de hälsade ju på igår.......ja så kul är det att vara på sjukhus!!

Slalom....
Ville ju åka slalom i morse men 17 grader kallt va inte rätt temperatur tyckte vi, men med facit i hand så har det varit en kanon dag i skidbacken......men vi va inte där!! Hur skulle man kunna veta att det skulle sjunka så mycket? Va? Ja ja vi gick ut efter det att jag slipat lite väggar på Klaras rum! Vi tog med oss Bobbarna och gick runt byn i jakt på en Backe....vi hittade tyvärr ingen bra backe utan fick bara lite luft i oss! Inte illa det heller! Magnus han snickrade Lister för Glatta livet! Efter Lunchen så kände jag att det kröp i mig så jag åkte till Gustafs och skidade lite!! Klämde först av en mil men kände att det var för lite så jag tog deras Eljus spår på 4,2 km! Det är väldigt kuperat kan jag lova....mycket roliga ned försbackar men också många tråkiga uppförsbackar!! Ja ja jag tog mig runt och jag var NÖJD!! Tack för det!!


Detta fina Hjärta fick jag av Klara!

Nu är det Tack och go natt som är på Tapeten!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilket fint och filosofiskt inlägg, vi tackar allra hjärtligast för omtanken!