tisdag 24 februari 2009

Gympa läger....

Efter att ha sovit rätt dåligt på grund av lite taskig mage och lite gnolande ben så var det bara att kliva upp när klockan ringde vid halv sju, förvånansvärt pigg i kroppen faktiskt! Klara och Alma skulle iväg till Gävle för att ha Träningsläger med Gympan och jag hade lovat att köra!
Vi kom iväg med Matsäck och träffade de andra gymnasterna i Hedemora för vidare färd mot Gävle!!
Jag var den som hittade så jag fick åka först.......Nervöst.....tänk om jag ändå inte skulle hitta? Men jag hittade så klart hur bra som helst så varför vara nervös?


Gymnastikens hus....
I Gävle finns ett hus som heter Gymnastikens hus! Där finns alla redskap man kan tänka sig behöva för att träna Gymnastik!! och det bästa av allt är att grejorna jämt sår framme! med andra ord gymnasterna behöver inte ta fram allt inför varje träning!! Något mer som finns är Hoppgropparna som är fyllda med skumgummi kuddar! Man kan kasta sig och hoppa som en tok rätt ner i gropen utan att slå sig!! Sjukt roligt att hoppa i! Även för Mammorna!! Vi avslutade dagen med en liten Tävling....så klart var vi några Mammor som också ville vara med och tävla! Vi gjorde Kullerbyttor, hjulningar och rondater!! Sjukt duktiga var vi......Fniss!


Bilen....
Bussen har ju varit lite knäpp med oss.....mm visst vi hade den på service förra veckan men precis när jag släppt av alla som jag körde så ville den inte mer......igen....den krånglade lite på vägen hem också men nu var den absolut sten död!! Men som tur var så kunde snälla Lena och hennes Gubbe hjälpa mig med att boxera bort bilen......På Söndagen så flyttade vi den vidare till Ford....och igår så böt de ut ett lite Relä så nu ska den funka igen men det värsta i allt detta är att den startade som om inget hade hänt när vi skulle flytta den på Söndagen!! Jäkla bil helt enkelt!!

Tack.....
Måste bara säga Stort Tack till er alla skrivit så fina komentarer!
Tack så väldigt mycket! Det stärker! Jag är faktiskt väldigt nöjd med min insats i skidspåret i Fredags!! Nu gäller det bara att jag ska lära mig att ta åt mig av det också!! Hur gör man?
Sibban!
Han får åka hem i morgon......Jiippi!
Sist men inte minst så avslutar jag med en galen idé jag fått.....Det finns nämligen platser kvar i Riktiga Vasaloppet på Söndag!!! En lite skid tur kanske vore något? Någon som vill med?

Inga kommentarer: