lördag 14 februari 2009

Team 5 VS Blandningen...

Igår så var det Matlagnings tävling med jobbet! Det var vårt Team som utmanade vårt Blandar Team!
Vi höll hus i Hemkunskapslokalerna på en skola i Falun!! Jag var så där sugen men väl på plats så tyckte jag det var rätt kul! Vårt lag fick en lite dålig start då några förfestade lite och kom lite sent....... Ja ja så kan det bli!
På Menyn stod:
Förrätt
Saffran- och Chilimarinerade rakor på Sallads bädd
Varmrätt
Fläskfile alt kycklingfile med Ungsbakade grönsaker och potatis

serverades med Hemslagen Bearnaisesås

Dessert
Kladdkaka med polkagrisgrädde


Vi fick ihop allt riktigt bra faktiskt!! Det enda vi glömde var att man inte kan Vispa grädde hur länge som helst.....den blev nästan smör.....skyller det på Ölen..... sedan så tänkte vi inte på att värma Tallrikarna....vilket vi fick minus för.....Vi hade lagt upp maten bra tyckte Dommaren men Förrätten va lite väl stor och lite för mycket sallad var med på den....det höll killarna med om! Men smaken va bra! Vår Varmrätt som jag för övrigt va inblandad i var helt OK förutom de Kalla Tallrikarna.....shit va korkat det borde jag ju tänkt på......Desserten hade killarna snott ihop fint.....förrutom Grädden då som de snott för länge........Kladdkakan va lagomt Kladdig medans Blandarnas var för torr... Vi fick stryck med ETT enda poäng.....men men det var vårt Första försök och Blandarnas Tredje så vi kommer att lära oss till nästa gång!! Rolig grej att göra tillsammans Faktiskt!!
Klicka på Bilden så ser du Bättre....
Innan matlagningen....

Så var vi upp till Sibban en snabbvända.....han satt i Dagrummet och hade precis ätit middag!! Inga sladdar alls, inte ens en sån där Hjärtkollare hade han, det var visst hård åtgång på dem och det räckte inte till alla patienter så de som var friskaste fick klara sig utan.....det kan man ju fundera lite över men nu ser jag det som ett bra tecken och de har ju koll på hans hjärtslag ändå!! Men borde det inte finnas fler sådana där mojänger på Sjukhuset? Ja ja jag tänker inte lägga energi på det!!

Idag.....

är det kallt ute, lite för kallt för att vi skulle kunna åka till någon Slalom backe som jag vill, attans också! Men åh andra sidan så är Alma rätt hostig fortfarande så hon behöver nog vila...... Jag skulle ju kanske kunna åka lite längdskidor istället då men vi får se! Magnus vill att jag hjälper honom inne på Klaras rum som ännu inte är klart! Ja jag vet vi är tok sega med hennes rum.....jag vill ju egentligen vara ute i solen men om halva familjen ändå bara fryser så är det väl ingen idé antar jag......


Ha en bra ALLA HJÄRTANSDAG!!


Avslutar med en jättefin AllaHjärtansdags Teckning som Klara gjort.......



1 kommentar:

Vida sa...

Vilken underbar teckning. Vill önska dig en fin alla hjärtans dag och skicka dig en stor kram. Du är underbar! Ser fram emot att ses igen.

Kramar från Liv