lördag 7 februari 2009

Bättre idag!!

Idag tog jag mig en tur upp till Sibban!! Han såg bra mycket Piggare ut idag........
Mormor fick åka iväg en stund med Farmor på lite Bad och matresa! Har man varit på Sjukhuset sen i Torsdags så behöver man vila från det ett tag!!

Jag satte mig bredvid Sibban som fortfarande har ont och får smärt stillande vid behov!! Jobbigt tycker jag!! Att han ska ha ont alltså! Vi vilade mest! Jag i en oskön Fåtölj och han i olika positioner i sängen! Kan säga att Mannen börjar bli lite rastlös nu........ Av Lunchen som serverades petade han i sig några potatisar, lite kött och lite kokta morötter! En halv skål med glass slank ner också innan det blev till att sova middag!! Jag gjorde det jag med....i fåtöljen!! Väldans bra att han äter lite! Lämnade sedan sjukhuset vid 1 för att åka till Hedemora och spela match!!

Match och Bad....
Japp match var det ja......hur laddar man upp för match med allt som hänt de senaste dygnen i bakhuvud? Jo då det gick väl så där tror jag! Vi skulle spela mot Serieledarna och de ville springa sönder oss......men visst gör det ni....vi har faktiskt lärt oss nu att vi skall dra ner på tempot och göra allt mycket bättre när vi väl gör det, då blir det rätt ok! Vi förlorade förvisso men bara med 4 bollar och det är tokbra....fast hur ofta är man nöjd med att förlora? Typ aldrig...men vem orkar bry sig om en match när det finns så mycket annat att bry sig om här i livet?

Efter Match så var det Aqua Nova i Borlänge som gällde! Mitt jobb hade hyrt hela Simhallen!! Många roliga åk i Rutchkanorna och massa annat bus blev det innan vi reste hemöver......
Nu sitter jag här och gäspar så käkarna håller på att hoppa ur led.......

I morgon blir det ett nytt besök hos Sibban och Gympa för tjejerna! Sedan måste vi nog ta och köra Dammsugaren lite här hemma också......eller vi får se om man måste det.......

Go natt gott folk och var rädda om varandra! Livet kan vara så bräckligt rätt var det är......

Inga kommentarer: