söndag 8 februari 2009

Bättre och Bättre......


Klara och Sibban Myser sommaren-06 i Gränna!!

Vaknade sent i Morse!! Skönt med sov morgon.....Men jag kan inte låta bli och bli stressad....det är ju så mycket känns det som......ok jag vet att det inte blir bättre av att jag stressar upp mig och mer blir inte gjort....men jag får inte till det just då när jag känner mig så där stressad.....minsta lilla grej kan få det att braka.....idag var det Josen till min Musli som jag skulle göra....den va slut.....fick ta en annan sort men först kom tårarna och förstörde lite......
Det funkar ju lika bra med en annan sort när man väl tänker efter men ibland kan jag inte tänka efter före!!
Hur som så blev det en städ förmiddag och Magnus och barnen skottade snö för glatta livet!! Nu har vi massor med snö.....hoppas att den får ligga kvar nu!! Jag hann inte städa allt jag tänkt och det stör mig lite......men åh andra sidan så fick jag lite Musli gjort! och skiten ligger kvar tills jag hinner ta tag i det........

Sibban.....
Åkte upp till Falun vid 1, tog med skidorna ifall jag skulle hinna åka lite.....nu hann jag inte och det var ju lika bra det för jag glömde Pjäxorna.... Mormor blev hämtad av en Vänina när jag kom så hon fick komma bort en stund!! Jag slog mig ner bredvid en lite Piggare Sibban som grymtade något om att jag sa att han såg Pigg ut fast han tyckte inte att han var det......men jo han ser faktiskt piggare ut och det säger jag inte för att vara snäll utan för att det är så!!
Vi beslutade rätt snabbt att vi ville ha varsin Kvälls blaska att läsa så jag sprang ner och köpte en av var!! Vi läste lite, kollade på tv och slumrade lite! Systrar kom in och kollade lite Blodtryck och gav Sibban ett nytt dropp då de tyckte att han produserade för lite Pink....Mä sa Sibban måste man Dricka så mycket när man ändå bara ligger still? Och Ja det lär man visst göra......
Sedan slumrade vi lite till och Sappade på tvn......tills Maten kom!! Potatisbullar och fläsk med Lingon!! Sibban klämde i sig en helt ok portion! Bra jobbat!! Mormor och SladdLisa dök upp och jag åkte hem.....

Mormor skall i natt sova hemma hos Farmor för att få komma bort från sjukhuset men ändå vara nära!! Nu hoppas vi med allt vad vi har att det inte skall behövas vara så nära utan att detta nu är under kontroll och att han skall repa sig fint.....men man vet ju aldrig....kroppen är ju trots allt ett lustigt fenomen!

Nu är det dags att stoppa Flickorna i säng som varit på Gympa träning med Magnus! De va rackarns duktiga på att kasta återviningen också!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad skönt att det går åt rätt håll för S.

Anonym sa...

Precis! Kroppen är ett lustigt fenomen, den kan återhämta sig själv från nästan vad som helst, fast det sett riktigt kritiskt ut ett tag.