fredag 6 februari 2009

Det är så orättvist....


Vår Älskade Sibban i Sommras!!

Det har varit ett omtumlande och väldigt jobbigt dygn hos oss!
Som jag skrev så ligger vår Sibban på sjukhuset!
De har först konstaterat att han hade Lunginflammation......har sedan haft honom kvar för att kolla upp hans Hjärta som inte heller verkade må bra.....

Igår så var det dags för för att göra en Krans kärls röntgen. Den visade att Sibban hade stopp i ett viktigt Kärl som går in i hjärtat och nästan helt stopp i det andra!! Det tredje stora kärlet hade klarat sig....med andra ord hans hjärta har ett tag bara gått på halvfart.......inte så konstigt att han mått dåligt!!

De gjorde igår en så kallad Ballongsprängning på de igentäppta Kärlen! Vad jag förstog så gick ingreppet bra men det hade varit väldigt jobbigt för Sibban! Natten va ännu tuffare men han såg piggare ut idag än igår..........

Vi som har haft sjuka barn här hemma har inte velat vara upp till honom och hälsa på med fler bakterier i bagaget men igår så var det dags att åka upp.... skarpt läge...lite akut åkte vi upp och väl på plats så var det grymt jobbigt!! Det är jobbigt att se honom ligga där och ha så ont och lite lätt drogad! Önskar att jag kunde hjälpa honom! Jag hoppas dock att det hjälpte lite att vi kom upp allihopa och höll honom i handen! Vi beslutade oss för att sova i Farmors lägenhet över natten och sedan hoppa över skola och jobb idag! Vi ville ha nära till Sjukhuset ifall något galet skulle hända.......

Nu hände inget galet i natt och vi åt frukost och tog sedan en sväng över till Borlänge för att Magnus skulle fixa lite med jobbet, bjöd personalen på Semeltårta!! Det var uppskattat!!

Vid Tolv var det dags att åka upp till Sibban och Mormor igen och han såg piggare ut men hade inte fått i sig någon mat!! Jag satt med honom ett tag och vi drack 200ml Energy drink som vi fick av snälla sjuksyrror!! Han tyckte den va god!! Skönt att han fick i sig lite i alla fall!!

Vid Ett så fick jag ge mig iväg för att gå till Ryggfixaren........tur i oturen att jag bokat den tiden......att sova i en bäddsoffa är inte skönt för ryggen jag lovar! Skall berätta om ryggfixaren vi ett annat tillfälle......väldigt speciell kille!!
Tog Klara med mig till Ryggfixaren!! Hon behövde vila från sjukhuset, hon har det väldigt jobbigt med att se på när Sibban mår så himla dåligt!! Alma däremot vill gärna sitta med honom och hålla honom i handen och bara vara nära, hoppas att det ger Sibban kraft!!

När jag återvände till Sibban igen så Sade han att han fått i sig en Krämjävel i alla fall! Det är också bra!! Dels att han äter och Dels att han skojar lite! Nu var det i och för sig saftsoppa men det är ju typ samma sak..........Vi beslutade oss för att åka hem och låta barnen vila lite från Sjukhus och sedan behöver ju faktiskt Sibban också få vara ifred och vila! Mormor som bor kvar med honom har det jobbigt och vi tänker på henne! Magnus har nu på kvällen svängt upp till Falun med lite rena kläder som jag försökte samla ihop till henne!! Skickade även med två böcker.......kanske kan hon läsa lite och få tiden att gå.......

Nu återstår det väl att låta Sibban vila sig ordentligt......detta kommer att ta tid fick jag reda på innan jag gick hem......när det går så skall man kolla upp hjärtat och se vilka skador allt detta har orsakat!! Det enda som kan konstateras är att han måste ha haft det jobbigt ett längre tag......Vi hoppas självklart att det är himla segt virke i vår Sibban för vi har så mycket mer vi vill uträtta med honom!

Detta kanske blev väldans svamligt och så men det ger Terapi för mig så det får vara så.......

4 kommentarer:

Annica sa...

Å gumman, jag hoppas att det blir bra nu, att det är segt virke i honom. Skickar massa styrka till er!*kram*

Vida sa...

Önskar också att han snart är bättre... Varm kram till dig.

Liv

Anonym sa...

Oj oj oj oj ja, men sån där krämjävul de har på sjukhuset kan göra underverk, så vi hoppas på det. Vi är med er, MMiG och så klart Sibban.

linnea-maria sa...

Jag hoppas att det går bra och att han blir bättre. Fint att Alma sitter och håller honom i handen, sånt är läkande. Kram/linnea-maria