onsdag 11 februari 2009

Sjukstuga hos oss!!

I dag så fick jag den stora äran att köra monster maskinen! Ja den är ett Monster den där Svinto ugnen! Jag och Monstret går inte riktigt ihop.......Jag är säker på att Monstret känner av att jag inte gillar den så den Jäklas lite extra med mig.....med andra ord det är Tålamodsprövande.....och jag får väldigt kort sånt när jag kör Monstret! Kortare än vanligt om man säger så..... Ja jag körde väl Monstret då och ja jo det krånglade precis som vanligt! Nu idag så var det mening att Min Kurs på FFHC skulle börja.....men tro att det blev någon då...nä det blev det så klart inte! Nu var det de andra kursdeltagarna som inte fått Klartecken från sina arbetsgivare...men hallå det skulle vara klart i Januari ju!! Ja ja vi gör ett nytt försök om 14 dagar!

Alma Klipper Pappa Magnus.......

Feber Alma....
Ja jag fick ett samtal till jobbet idag.........Alma har feber....igen! Berättade för Pontus att Alma va sjuk och han fick städa klart Monstret åt mig.....stackars han!! Åkte till Fritids och hämtade en
Alma som va helt Rosa i hela ansiktet och kokvarm!! Vi tog med oss Klara hem också....fast under protester.......då skulle minsann hon åka skidor hemma! Alma hon somnade i soffan kvart i fem och sover fortfarande....med Fem vakna minuter för att borsta tänder och hoppa i Pyjamas!!


Skid drottningen i huset.....
Skidspår......
Jag fick klä på mig och gå ut direkt när jag bäddat ner Alma i soffan och göra skidspår åt Klara! Inte helt lätt när det är snö upp till Knäna!! Men jag kom på världens idé......Jag satte Klara i stora snöskrapan och drog den efter mig och vi packade till snön så det blev ett kanon bra spår åt henne att åka runt i. Hon skidade på en halvtimme innan hon gav upp och kom in till mig och Alma! Jätte nöjd va hon dessutom!

Mera skidor.....
Rita....
Klara ville att jag skulle sätta mig ner och Rita med henne...det var väldans längesen man hade tid med det.....Jag satte mig ner vid köksbordet och greppade en penna.....men vad skulle jag rita? Jag är ju ingen hejare på att Teckna men man får ju bjuda till lite när Klara vill att man sitter med henne!! Man måste passa på för snart duger väl inte Mamma mer..... Det blev En Kalle....i Kalles Klätterträd!
Min Kalle........He he
Sov gott på er alla och Ta Hand om er!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men Anki!! va fin Kalle är :)Klockren ju....

Vida sa...

Underbar! Kalle är en favorit :) och att klättra i träd..