söndag 4 januari 2009

Bowling och Lite mer skidåkning.....

Ja ha då var det ju Söndag igen då...fast jag har himla dålig koll på vad det är för veckodag nu när man varit ledig ett tag!! Men idag har jag koll på att det är Söndag!!


Igår....

Var vi mest hemma och skrotade! Alma Lekte med en kompis!! Hon fick lov att gå fram och tillbaka till denne kompis för jag ville ha motion......hon gick glatt när hon var på väg dit så det gick så bra så och när jag senare hämtade henne gående så gick hon surt hem i en rask takt!! Hon ville minsann inte bli hämtad så hon drog igång värsta Tempot så jag och en lite seg gående Klara hann absolut inte med!! Bra med lite promenad tycker jag men inte Tjejerna..... Vi städade undan alla Tomtar också!! Så skönt att få iväg dem!! Gud vet annars när jag kommer att ha tid att ta bort dem......slängde upp Granen på vinden också....ja vi har en plast....jag vet det är illa.....
Disco Kungen Magnus var ju på Bröllop igår så jag och Tjejerna fick klara oss själva...Storebror Daniel han åkte hem till sin Mor igår..... Magnus kom hem vid 02.30 och var nöjd med sin spelning!! Hoppas också att Brudparet var det.......


Jag i Almas Nya ÖronPuffar

Körslaget...
Vi kollade på Körslaget och åt Glass!! Mumms..... Men återigen så måste jag få fråga lite om det där med Grys klänningar.....igår var den bra mycket snyggare än första programmet men varför ser de inte till att hon får plats i den? Alltså Tuttarna svämmade ju över.....Ser inte bra ut alls tycker jag...men jag vet väl kanske inget om kläder och mode vad vet jag.....tyckte i alla fall att det såg ut som om att det var lite dåligt med plats i den hon hade.....


Alma i sina Nya ÖronPuffar.......
Sovmorgon....


Ja vi tog lite sovmorgon....Men sen lev det full fart!! Kallt som17 var det också!! 22 kalla grader! Vilket innebär att det INTE är särskilt varmt hemma hos oss just nu!! Vår värmepump har ju liksom inte lagat sig själv nu under helgerna........Ja ja det finns Raggarsockor att ha på fotarna......och naken ska ju ingen gå ändå!! Vi åt frukost och lade upp planen för dagen!! Magnus skulle lämna tillbaka ljudet och han hade även lovat Tjejerna lite Bowling.....jag tycker Bowling är sjukt tråkigt......så jag tog med mig Längdskidorna och åkte 7.5 km i kylan! Ja Mamma jag tog det lugnt!! Hon har skällt lite på mig för att jag börjat träna lite för tidigt......har ju trots allt varit lite raslig.....men alltså jag lovar jag tog det lugnt...... Frös lite om Fingrarna men efter ett tag gick det rätt ok! Skidåkningen kändes bra mycket bättre än i Fredags men givetvis så finns massor kvar att slipa på.......lite små detaljer bara!! Ha ha!
Efter Dusch och Bowling så bar det av på Lunch.....säger inte vart och det var inte det bästa och Nyttigaste men men........ Svängde sedan in på Citygross och handlade......fanns inte så mycket i deras hyllor men lite fick vi med oss hem!! Klara och Alma hittade snygga ÖronPuffar för 10 Kronor styck!! Har lovat Magnus att om jag skall åka Kortvasan skall jag ha dem på mig........ha ha!!


Själva insidan av Däckverkstaden.......

Cars saker....


Svängde in hos Mormor på vägen och hjälpte dem att äta upp lite glass.....jo för det behövdes...de skall åka till Thailand på Tisdag morgon och då kan de ju inte ha en massa Glass i frysen.......Vi planerade även Katten Tigers flytt i hit!! Han får komma och bo med oss när de är borta!! Det ska bli så skönt att få en varm och skön Katt att sova med!!
Tjejerna tog även hem sitt Lego som inte har blivit hemtaget sen Julafton.....Alma passade också på att KÖPA Luigis Däckverkstad (Från Cars Filmen) av Mormor! Ja, hon hade Råkat förköpt sig på Tradera innan jul så nu hade hon sin Tradera butik öppen för Alma........Direkt importerat från LasVegas! Tänk vad det kan vara bra att ha en Mormor som är lite av en Tradera Expert!! Alma va nöjd fast det sved i plånboken.....

Däck verkstaden lyser till och med.........

2 kommentarer:

Annica sa...

Gud va ni håller på :) Vi bara latar oss och skyller på kylan...

Anonym sa...

Ingen kamin eller nått? Tråkigt att pumpen är trasig....