lördag 10 januari 2009

Heja Leksand hej......

Jopp då var det helg igen då!! Sådana här arbetsveckor skulle det vara jämt!! Jobba tre ledig två och så vidare......

Solsystems lektion......Bygglampan är sol.....Den gula bollen tror jag är Månen!!

Skridskoåkning och Eye Toy!!
Igår när jag hämtade Barnen så var de ute och åkte skridskor på Planen nere vid skolan!! Klara hade åkt i Princip hela dagen och Alma hade först fått en skavsår av en knölig strumpa så hon hade inte åkte riktigt lika mycket men till slut hade hon varit så sugen på att åka så hon åkte trots en blåsa på foten......Det är lite Jäklar i nama i henne när det är något hon verkligen vill göra kan man säga!! Så alltså när jag kom så ville de absolut INTE hem.......men det ville jag!! Det blev som jag ville faktiskt!! Och inte så himla sura miner heller för de kom på att det snart är Måndag igen så då skulle de åka igen på alla raster!! Vi svängde in på Byhandlarn och investerade i Opoppade popcorn!! Det bara måste man ju ha en Fredag kväll! Pappa Magnus kom hem i riktigt bra tid för att vara han!! Skönt faktiskt!! Tjejerna började aftonen med lite Singstar och Eye Toy spel på Play Station! Alma va svettig när jag hämtade henne på skolan och efter ett att ha spelat ett tag så va hon tok svettig igen.......Bra med speldär man inte bara sitter still tycker jag!!Magnus hade även en lite Lektion om hur Jorden, solen och månen snurrar! Det är ju lite roligt att kolla hur de som är på andra sidan jorde har det och så där!! Vi har ju rätt många vänner och bekanta som befinner sig där nu.....Lyckos ostar!! Vi åt Hasselbackspotatis, Kött och Tratt kantareller till kvällsmat och jag lovar det va just inge Vitlök alls på Potatisen.......he he

Alma Lirar Eye Toy......

Längdskidsjakt och Leksandsmatch.......

Efter en härlig Lördagsfrukost så styrde vi mot Ornäs och Sportbytet för att kolla om vi möjligtvis skulle kunna hitta några längdskidor till Klara! På vägen plockade vi upp ett par Längdpjäxor till Alma som jag hittade på blocket igår och kan ni tänka er det var en arbetskamrat som hade annonsen!! Tänk vad världen är liten ibland!! Alma blev nöjd och vi med!! 150:- för ett par pjäxor som såg helt nya ut!! Det är bra!!
I Ornäs var det rätt mycket folk och tyvärr så hittade vi inga skidor som föll oss så där väldigt bra i smaken......synd tycker jag men jag får fortsätta leta på Blocket!!
Men är det någon som råkar ha ett par Längdskidor i Längden 140cm med Pjäxor i storleken 34-35 så hör gärna av er............
Efter skidjakten så bar det av till Insjön där vi intog lite lunch på Underbara Petterssons Cafe!! Det är ett mysgt cafe som har god mat och vi har ätit där förrut och trivs väldans bra där!!
Lager 70 va nästa stopp.....där inhandlades: Tumvantar till Föräldrarna, Täckbyxor till Pappan (hans gamla sprack i grenen förra helgen:-)) Täckjacka och Byxor till Klara, en Craft vindväst till Mamman och Fem par Kalsonger till Pappan! Det var nog allt!! Klara böt kläder direkt efter vi betalat........nöjd va hon också!! Vi vinglade så klart in på Clas Ohlsson också....Papan måste ju få investera i lite el sladdar också.......Det är hans Förtjus som vi brukar säga.....Eller kanske hans Last.....kan man ha El Kablar som Last? Kanske en passion.......vat vet jag?
Heja Leksand Hej!!

Leksand och Ejendahls arena blev det sista stoppet, ja innan vi skulle resa hem igen alltså!! Vi var ute i god tid och hann se uppvärmningen! Det såg rätt bra ut tyckte vi och trodde nog att det skulle bli en rätt lätt match!!Det blev det inte.....3-3 och Leksand vann efter förlängning! Domaren ska man inte skylla på men han va lite enögd tycker jag i alla fall! Innan matchen hade vi smsat med Frisören I och kollat om hon skulle upp och det skulle hon!! Hon frågade också J om Alma kunde få komma ner i omklädningsrummet efter matchen!! Ja hon fick det!! Alma lycklig hela matchen och skulle försöka fixa många Autografer på sin ny Matchtröja, hon skulle även försöka fråga J om hon kunde få en Klubba till hennes Bästa Pontus! Det är ju så att han är väldans avundsjuk på hennes Klubba som hon fick av J förra året och hon har varit lite orolig för att Pontus skall stjäla hennes så hon tänkte om han fick en egen så kanske hon skulle få ha sin i fred!! Visst efter Matchen så kom en Svettig J ut och Alma hoppade över staketet och ner till Omklädningsrummet!! Kom efter en stund ut med ett Brett leende på läpparna......en klubba i ena handen, signerad Puck i den andra och några autografer på Tröjan!! Så nu har hon alltså fixat en Signerad Klubba till Pontus!! Tack snälla J för att du tog dig tid och att du så snällt ger bort dina klubbor!! Det är precis så en idol skall vara....fast jag lovar det hade räckt med en Puck!!

Idolen J!! Bilden lånad på Leksand.se
Nu är det dags för mig att stutsa upp i sängen för i morgon väntar lite förberedelser för en Julgransplundring och en Viktig Handbollsmatch som vi tänkt vinna!!


Kan till sist bara hälsa de där som är i Thailand att Huset och Tiger mår bra och ni har inte fåt nå intressant post alls.......bara två Tradera vinster till Mormor typ!

3 kommentarer:

Vida sa...

Oj fullspäckat som vanligt.. när du skriver är jag nästan hemma igen och sitter också på Petterssons cafe och sen i Ejendals arena. Vad kul att hon får hälsa på i omklädningsrummet, det är stort. Hälsa Alma att jag ser fram emot att se henne på isen i VM en dag.

Ha det underbarast...

Kramar från Liv

Anonym sa...

Ni är så otroligt aktiva, måste vara skönt att sysselsätta sig hela tiden! Här satsar vi på tvtid, sovtid och någon promenad... Åkte föressten lite längd igår så jag kan knappt promenera idag för jag har så ont i benen. Hur ligger du till med träningen?!

Hagbacken sa...

Å vad sportiga ni är...här under detta tak nämns inte ordet sport överhuvudtaget...*s*

Hoppas din helg varit bra!

Kram Linda