söndag 11 januari 2009

Va? Är det redan Söndag......?

Ja min Käre Sambo så är det!!
Magnus hade lite svårt att förstå att det redan va Söndag här för en stund sen och ja swisch sade denna helg.....................kan ju vara för att vi har mycket på G hela tiden.....
Populära Nissar.......
Julgransplundringen......
Vår Mormors By skulle ju arrangera Julgransplundringen i deras Bystuga idag och det skulle väl egentligen Mormor varit hemma och fixat men de for ju till Thailand istället och lämnade över ansvaret på mig och Magnus! Eftersom jag promt måste spela match så blev det Magnus som fick Fixa rubbet!! Eller jag han fick hjälp av en till Dam från byn också!! Och så klart av våra duktiga Tjejer också!! Vi åkte över till Nybo efter frukost och gjorde i ordning sedan åt jag medhavd Lunch och åkte iväg på min Match!! Kvar blev Två skönsjungande damer och Magnus!! De rodde hem plundringen och när det var dags för Tomten att komma med påsar till Barnen så hade vi Bestämt att tomten skickat sina Nissar istället!! Alma och Klara fick Agera Tomtenissar och jag lovar det va inget barn som grät för att Tomten såg läskig ut!! Ett SMART drag av oss att komma på det tycker jag!! Måste också berätta om vad Alma gjorde när alla barn fått sina Godispåsar och satt ner och Mumsade på dem så tog Alma och Änträde scenen och drog av Blinka Lilla Stjärna i mikrofonen........ Det va grymt gjort tycker jag! Ca 30 barn och 35 vuxna fanns i Publiken! Modigt av henne om inte annat!!
Tomtens Nissar......
Min match......
Gick inte som tänkt så den lägger vi bakom oss.....vi får liksom inte till det Framåt!!
Annars idag så lyckades jag i allafall sno ihop en Musli omgång till Pontus här på kvällningen!! Är man huvudsponsor av Musli så lär man ligga i liksom..........Snart drar det ju ihop sig för de Nio milen från Sälen By till Mora för honom och kan jag bidra med lite Musli för att han ska kunna slå sin tid så är det värt det!
Alma sjunger solo........
Nu ska jag snart ta min Trötta och ömma kropp med mig uppför trappen och sedan ska jag ramla i säng........Det märks i kroppen att man inte är 20......

1 kommentar:

Kullan Pullan sa...

Vad härligt med julgransplundring och i grannbyn dessutom, tufft att sjunga på scen, kan tänka att ni blev både rörda och stolta. Hälsa gärna till Magnus från mej och min sambo Micke.
Ha det gott!
Kram Paula