onsdag 14 januari 2009

Nya Tag!!

Ja nu ska jag väl inte säga att det är fullkomligt borta allt det negativa som var här om dagen för då faller jag väl ner i hålet igen......
Men jag har haft det bättre de senaste dagarna......inte så många tårar och inte så tok mycket tjafs och sånt som gjort att man blivit låg!! Det är höga Berg och Djupa dalar........
Försöker tänka på att jag är inte fullt lika dålig som jag säger till mig själv när jag är där nere på djupet!!

LAIK.....

Igår så var det Hockeyträning för Alma och jag skjutsade henne och passade då på att ta en promenad med Hurtbullen i Berga!! Vi pratade om Ditt och Datt och det va skönt!! Bara gå där i mörkret och prata om typ allt och ingenting!! Motion fick vi på cupen!! Lyx!!
På Almas hockey så har det kommit Två nya ansikten till Laget och det tycker vi är kul! Det är ju bra om det blir några barn som vill spela så de får ihop ett lag senare i framtiden!! Fick även reda på att det skulle kosta lite att spela denna säsong och kan ni tänka er de tänker ta ut den Hutlösa summan a´50 kronor per barn.......alltså endast medlemsavgiften i klubben behöver betalas!! Snälla LAIK ni skrämmer då inte iväg några barn än med tok hög träningshyra!! Skönt att det fortfarande finns klubbar som LAIK!!

Gympa.....

Idag bar det av till Hedemora för Gympa träning för Alma, ja hon har två pass i rad!! Lite olyckligt men det funkar!! Än så länge!! Jag och Klara valde att stanna kvar och vara den som satt med och såg efter Gruppen!! Ledarna är inte Arton än så någon vuxen skall alltid var med!! Meningen är att vi föräldrar skall turas om!! Hoppas nu att alla föräldrar tar sitt ansvar.....
Efter maten så fick Magnus kasta tjejerna i säng och jag tog en promenad och tro det eller ej men det snöade......hoppas det kommer så där 1 och en Halv meter och blir 7-10 minus......Nu tror jag ju inte på det men man kan ju drömma.......Magnus drömmer om en stor Cheva bil och jag om snö....... Om jag någongång skulle flytta så skulle jag vilja flytta uppåt i landet.......Umeå, Piteå eller varför inte Övertårneo, varför? Jo för att få riktig vinter!! Jag älskar att ha vinter men bara när det är duktigt med snö!!

Till sist....
så antar jag väl att det är dags att säga god natt och sov så gott!
Ny dag nya möjligheter!!
Dagens bild är från Sommaren 07 då vi var i Örebro och hälsade på Farfar och jag tycker den är fin.....ibland kan man behöva någon som står bakom/under en och Puttar på lite, jag har faktiskt massor av underbara mäniskor runt mig som försöker putta mig i rätt riktning när jag är på väg utför......ska lyssna mer på dem!! I alla fall försöka..........
Stora syster hjälper Lilla syster.........

2 kommentarer:

linnea-maria sa...

Skönt att höra att det är lite bättre. Man har såna där dagar bara då man kan sätta sig och grina för sånt som egentligen inte är så allvarligt, men sådana dagar behövs de också. Vilka hektiska dagar! Det är tur att jag hittils har lyckats få grabbarna med på samma sporter så att de tränar samtidigt. Tack för dina snälla ord, man blir peppad och inspirerad. Kram/linnea-maria

Vida sa...

Precis som Linnea-Maria så håller jag med om att man har dom där dagarna då och det är bara att bryta ihop och gå vidare.

Du duger som du är och är proffs på att vara just du.. jätteskön bild på tjejerna som säger så mycket om livet.

Kramar i massor
Livipivi