torsdag 1 januari 2009

Första dagen på nya året......


Vi kom i säng rätt sent i natt.....
Efter ha varit rätt låg inför Nyårsfirandet så tog vi tag i det och fixade i ordning lite god mat och en smarrig efterrätt!! Tjejerna dukade efter deras förmåga så fint de bara kunde med bordsplacering och allt!! Det blev så klart Potatisgratäng och Kött!! Mumms!! Jag har just nu två rätter jag är rätt bra på.....Tacos och Potatisgratäng!! Fick för mig att jag skulle börja samla lite vuxen poäng så jag öppnade en flaska Rödvin som låg i skåpet......nu hör det till saken att vi är inga vin drickare.....men fick väl bli det för en stund!! Ja ja flaskan rann ner (ja alltså innehållet) och vi öppnade även en flaska vit vin.......det var riktigt gott!! Tack Madde för den....... Man kan säga att vi hade lite Heja Sverige Tema då det var Småkronor som spelade JVM på Tvn.........Medans vi åt så var det Grevinnan och Betjänten på Tvn och det kan jag lova att tjejerna gillade skarpt!! Sen kan jag även lova att Klara kommer att bli dyr i drift när hon blir äldre!! Hon fick nämligen smak på det där med champange.......Pommac för visso men ändå!! Sen vet jag inte om jag kan låta dem se på Stig Helmer mer........inspirerad av Hedlund i filmen Snow Roller så sa Klara på bredaste Dalmål att hon ville ha en Vargtass.......vad ska det bli av henne??


Champangebrudar hejar på Småkronorna......

Raketer......

Ja vi hade faktiskt snålat in på dem i år........men....av en ren slump så skickade jag ett Sms till underbara Karin W och önskade Gott nytt år och som svar så tyckte hon att vi kunde komma bort till dem.....de skulle strax skjuta sina raketer.......sagt och gjort jag klädde på Tjejerna och mig själv varma och goa kläder och varsin Reflex väst! En pannlampa på mitt eget huvud och sedan traskade vi dit!! Lämnade alltså sjuka Daniel och Pappa hemma!! Så snällt av oss men vad gör man inte för lite raketer? Vi tittade på ett fantastiskt vackert komponerat fyrverkeri och sedan begav vi oss in och skålade in det nya året.......Lite kluvet att inte göra det tillsammans med Magnus...men men Vad gör man inte för Raketerna...... Tjejerna lekte lite med barnen som fanns i huset och sedan var Herr Wallens snälla syster Jättegullig och gav oss skjuts hem!! Tur det för jag är säker på att Tjejerna ben inte orkat hela vägen hem!! Vi kom hem strax efter 1 i natt! Vilket äventyr!! Tack Underbara Karin för det!!


Tjejerna fick varsin Farmorsyd docka av Farmor.....

Första dagen då?

Ja vi åt Frukost 11.30....mm vi äter frukost senare och senare tror jag!! Men i morgon ska det bli ändring på det!! Men idag så blev det så i alla fall!! Klockan 15 skulle vi vara hos Farmor och äta lite julgröt och byta Julkklappar med henne!! Då hon och vi har varit rasliga så har det inte blivit av förrens nu!! Innan det så bestämde vi att vi skulle ta med oss Bobarna och våra Åkmadrasser och åka upp på Lugnet och åka lite!! Jipppi.....äntligen va vi ute och fick lite sol och Ljus på oss!! Vi behövde det kan jag lova!! Nu har JAG bestämt att vi skall vara ute varje dag tills vi börjar skolan och jobbet igen!! Det får bli slut på det där med att äta frukost efter 10.......vi ska helt enkelt upp i tid igen!! Vi behöver ljuset som är ute nu!!
Vi hade en rolig stund i Pulka backen men vi hade glömt Tjejernas Hjälmar!! Skall inte göras om jag lovar!! Vi åkte i alla fall ett tag och kom i lagom tid upp till Farmor dit även Kusinerna från Linghed kom!! Vi åt Gröt och skink macka och umgicks en stund!! Mormor och Sibban dök också upp!! Vi fick många fina paket och tjejerna passade på att ta ett bad i Farmors badkar innan vi åkte hem!! Bästa att passa på när varmvattnet är Gratis.......


Nyårs bad.......


Nu skall jag ta och få med mig Magnus upp i sängs så vi kommer upp i tid i morgon!!

Ha det gott alla och vi sänder en extra Tanke till Familjen i Smedsbo! Hoppas att ni kryar på er nu......

5 kommentarer:

Anonym sa...

Helt rätt, nu får ni njuta av lediga dagar i solsken och ljus! Kanske får börja promma lite på lunchrasterna sen så vi inte blir fast i mörkret igen...?! kramar Å

linnea-maria sa...

Vilken mysig nyårsafton ni har haft. Jo mina grabbar lyckades hålla sig vakna ända till vi kom hem två och de sov läänge. Ja fyrverkerier missar man väl inte så gärna. Vi såg väderballonger säkert tio stycken (var väl nåt alternativt fyrverkeri)och jag tutade i Tuli att det var ufon, he he. Kram /linnea-maria

Vida sa...

Gott nytt år!
Kramar från Liv

Annica sa...

Mysigt!! Och roligt med pulkaåkning, men det är ju så förbannat kallt hela tiden. Johannes fryser hem direkt här, spelar ingen roll hur mkt kläder han har på sig. Ha det bra så syns vi snart.

Annelie sa...

Gott Nytt År till dig och dina!
Härlig bild på tomtefamiljen!!

Kram Annelie

PS. Hoppas verkligen att klassfesten blir av! DS.