tisdag 27 januari 2009

Lasagne............

Idag ville och kunde Magnus åka med Alma på hockey träning!!
Jag tog då tillfället i akt att göra en Lasagne! Jag tycker det är så himla svårt att hinna med det en vanlig vardagskväll när man kommer hem......tiden liksom springer iväg på något vis!!
Men idag ansåg jag mig ha tid!! Och nu är den klar och jag och Klara bara väntar på vår resterande del av Familjen ska komma hem!!

Jag fick även för mig att jag skulle dra igång vår gamla HÄRK till Dator.....det tog 20 minuter att få den att starta!! Men till slut fick jag igång den och jag kunde få ur den det jag ville!! Ett underbart kort på vår lilla Klara när hon var 1 1/2 år och badar lite i en diskho i Furuvik.......


En sån go och söt tjej!!
Brände fast.....
När jag gjorde Lasagnen så brände jag så klart fast Ostsåsen i Kastrullen.......gör alltid det!!
Jag tänkte bara passa på att tipsa om bra saker man kan använda när man gjort som jag gjorde idag!! För ja man kan faktiskt misslyckas ibland!! Om man inte har det Underbara produkten Svinto hemma så kan man koka upp lite vatten i den kastrull som man bränt fast i och sedan tippa i en tesked Bakpulver! Ta av kastrullen och låt den stå en stund och sedan lossnar faktiskt det mesta rätt lätt!! Fast Bäst är ju Svinto.........kan vara för att jag tillverkar det......;-)

Tipset om Bakpulver fick Jag av goda vännen L på jobbet!! Ja, eller faktiskt var det hennes Mamma som lärde oss båda det.......en gång för längesedan!!


Bra att ha till mycket.........

Ikväll blir det en tidig kväll......före 21!! I morgon skall jag om jag får ledigt ta mig en lång skidtur efter lunch....annars blir det en kortare efter jobbet!! Underbara Magnus har sett till så att han
kan hämta tjejerna så jag kan åka skidor!!
Underbara Magnus hade föresten städat ihop jätte fint på Nedervåningen och lagt in massor med tvätt i garderoberna igår när jag var och tränade.....Usch va Duktig han är!!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Men guuud vilket änglahår Klara hade! Galet söt!!!
Känner igen bakgrunden förrästen... =)

Anonym sa...

Glömde givetvis skriva att det var jag... snyggt =)
// Lajsan

Vida sa...

Vilken fin bild du har som signatur i bloggen.. har inte förstått hur man får en bild där men du får väl förklara när vi ses på festen.

Underbar bild i diskhon. Så söt!!

Kramar från Liv

Anonym sa...

Sötaste bilden!

Knorrs halvfabrikat säger jag bara, den lasagnen är grejjer det!

linnea-maria sa...

Ja usch vad duktig han var, :-)
Ibland är de världsmästare när de har varit duktiga... Smart det där med bakpulvret, det ska jag prova....Herrejösses vilken söt unge! Lik mamma säg. /linnea-maria

Anonym sa...

Bä bäää! Lammet hälsar och tackar! ( obs! tackar) :)

linnea-maria sa...

Tekniker..nää det är myror i benen och små grå i huvudet som inte kan vara stilla :)
Det blev superbra med ölburkarna. När ljuset stelnar sedan så får man slå lite så får man lätt ur ljuset ur formen. /linnea-maria
Snygg bild överst på bloggen!