onsdag 7 januari 2009

Nu vänder det.....


Bilden är från Förra Vintern då vi fick äran att vara i Säleni några underbara Dagar....

Ja vi går ju mot ljusare tider och så där.......

Alltså jag vet att jag inte borde klaga men man blir ibland så över less....

Först så gick som bekant vår Luftvärmepump sönder och de hann ju så klart inte fixa en ny innan kylan kom!! Fine, vi klarade oss men det har varit bra kallt faktiskt!!

Lagom till Jul och över Julen blir vi sjuka allihopa och får Pencilin inte alls så kul eftersom jag ville vara hurtig detta jul lov......Ok vi är friska nu och vi hann hurta lite i alla fall!!

På den kallaste dagen här hemma så råkar Magnus glömma att stänga garage dörren när vi åker bort och är borta hela dagen, givetvis så frös vattnet i garaget och det innebär ju alltså att man inte kan tvätta och att det kan få förödande konsekvenser......ja ja vi överlever det med!!

Men nu idag så helt plötsligt så ringde Värmeluftspumpsreparatören och sa att han tänkte åka hem till oss och installera en ny pump åt oss!! Yes, det vänder.......

På jobbet fick jag ett SMS från Magnus att han kunde hämta Tjejerna så jag kunde ta ett race i skidspåren! 1 mil blev det! Yes jag har faktiskt lyckats tagit mig ut i skidspåret TRE gånger nu!! Trots att jag va så löjligt rädd! Helt i onödan egentligen........nu har jag bara en sak kvar men det tar vi någon annan dag!!

När jag sedan kom hem idag och skulle ställa in skidorna i Garaget som Magnus har grejat i de senaste dagarna för att få igång vattnet så fick jag för mig att jag skulle prova om det kom nå vatten!! Det kom vatten.....Yes, det hade släppt!! Tur!!

Ja faktiskt, jag är Skit glad över att kunna tvätta igen.....fast jag tycker det är skit tråkigt!! Men det var nog välbehövligt att få tvätta lite trots allt!! Det luktade inte så smaskigt om mina träningskläder som jag trots allt har använt till Tre pass på skidorna, några promenader och en och annan handbollsträning!!

Men nu är de rena!!

Tack vare att det har vänt!!

2 kommentarer:

Annica sa...

Skönt att det vänt!

Anonym sa...

hej vi har det bra fast sibban ar myggbiten