tisdag 6 januari 2009

Om möblering och Scones!!

Igår fick Magnus ett ryck......Ja alltså han kan få det ibland!! Den här gången ville han möblera om i Vardagsrummet!! Det blev bra efter diverse kabeldragningar och möbelflyttar!! Det gjorde att jag fick Banka upp två Sockerlådor på väggen! En som jag placerade in lite Jox i...får se hur länge det får stå......men i den andra så fick Tjejernas alla Pezar flytta in! De har en hel del nu!! Mormor ropar nämligen in några på Tradera ibland!! Galet!! Annars så var det inte mycket som hände igår......mer än att Tiger kom hit och att Magnus och Alma åkte på Hockey och jag och Klara åkte på min Handbolls träning!! Alma hade Varm Oboy och Macka med sig på hockeyn och berättade idag att de andra pojkarna också hade velat smaka men hon bjöd inte dem......helt rätt! De brukar ju inte bjuda henne på deras med havda dryck så varför skulle hon........... Alma tycker att det är Riktigt roligt att åka med de stora pojkarna på hockey med sin nya Matchtröja, Mössan och Morbror Anders sjal och hon har alltid något roligt att berätta om när hon kommer hem!! Den här gången var det inget särskilt men hon hade hittat en Puck....en träningspuck berättade hon stolt i morse!!


Nya Pez bostaden.......Tack Sibban för att du fixar Sockerlådor åt mig!!

Arlanda.....
Magnus gick upp i ottan i morse och körde Mormor och Sibban till Arlanda!! Han hade inte sovit så där värst mycket för det var ju en väldans viktig hockey match som man bara va tvungen att se i natt! Junior VM final.........ja jag sov då...eller försökte!! Herr Wikegård väckte mig med sina högljudda kommentarer ibland!! Ja, så klart så låg Magnus i sovrummet och kollade på matchen!! Sen kom ju Tiger in och kollade läget ibland också och han är ingen liten och lätt katt så man märker ganska bra att han dunsar ner i sängen!! Vid Tre tror jag att det var kom Alma och hade ont i fötterna......då vill hon att jag ska ligga på dem....det blir bättre då säger hon!! Ok två fötter under rumpan, Wikegård som gapar, en katt som dunsar och en Magnus som Snarkar emellanåt ger ingen direkt skönhets sömn direkt! Så när Magnus gick upp så somnade jag lätt om och sov till närmare tio........Skönt!!
Sen blev det faktiskt en Pyjamasdag....eller ja jo jag tog faktiskt en promenad på en Timme mitt på dan....men duschade och satte på mig Pyjamasen igen...........


Klaras Fin fina Scones.....

Scones....
Förr åt vi jämnt Scones.......Jag fick idag när jag va ute och Promenadade för mig att jag skulle baka såna! Så sagt och gjort medans jag och Magnus fixade maten så fick Klara fixa Scones!! Tycker det är perfekt jobb för en Åtta åring!! Smaskens som vanligt....fast vi hade en ogod ost....men det fick gå ändå!! Kom just nu på att jag glömde ta fram marmeladen......ja ja det gör ju att man måste göra Scones någon mer gång!! He he då skall det finna god ost och Marmeladen skall fram!! Har förrsetn fått en ny Favomugg att dricka Te ur....en gammal senapsburk från Apoteket och Höganäs.......


Min Favo mugg med mitt favo Te.....

Nu skall vi faktiskt snart sova!! Ja Magnus snarkar väl nästan redan och jag skall bara surfa lite lite till.....i morgon ringer väckarklockan kvart i fem!! Tur att det bara är Tre dagar denna vecka!!

1 kommentar:

linnea-maria sa...

Vilken snygg thekopp!
Oj den där samlingen av pezar var häftig, våra brukar ha en tendens att försvinna. 8-åringen är ju jätteduktig som bakar, vet inte om min 9-åring hade fixat det. Kram /linnea-maria