söndag 18 januari 2009

Helgen....

Ja det är ju helg igen.....

Hockeymatch igen....
I Fredags så var det dags för Leksand att spela hemma igen.....Magnus åktedit i vanlig ordning! Jag hämtade tjejerna på Fritids! Gjorde ett depå stopp vid Byhandlarn och investerade i Grädde!!
vi åkte hem och tog det väldans lugnt!! Jag fastnade vi Datorn i vanlig ordning!! Får faktiskt bli skärpning på den fronten nu!! I alla fall i veckorna!! Har nog listat ut att det är för att jag sitter upp och ugglar som jag är så trött och grinig......Stort att man kan lista ut det själv tycker jag...;-)
Skämt och sido jag kan inte vara uppe till elva om jag ska orka ta mig upp vid FEM på morgonen! Ohållbart helt enkelt!!
När jag frågade Tjejerna i Fredags vad de ville ha för Middag så sa de i Kör: Blodpudding! De hade koll på att det fanns det i kylen nämligen och va Jätte glada när jag plockade fram stekpannan!! Tänk att man kan bli så glad över lite Blodpudding som är så där gott.......
Tillefterrätt så serverades det en Jätte stor skål med Fruktsallad och Grädde.......Mumms!!
Det blev en tidig kvll då vi lade oss i sängen för att kolla på Lets Dance, jag vet att jag såg Magnus dans men sen sov jag nog........så skönt! Tjejerna visste inte riktigt när de somnade men de visste att jag somnade först!! Magnus kom hem senare och då hade visst Leksand vunnit!! Bra jobbat!!

Lördag....
Vaknade tidigt och kände mig PIGG!! I vanliga fall så brukar jag gå ut och gå när jag vaknar så tidigt på helgerna men jag tänkte att eftersom jag skulle spela match senare under dagen så var det nog bästa att vila lite........
Magnus och Tjejerna drog i väg tidigt mot Falun för att hämta Daniel och sedan hjälpa Farmor att köpa ny Tvättmaskin och tydligen också en ny TV!! Hennes Gamla tog vi hand om.....
Jag blev helt ensam här hemma och drog genast igång med lite städning!! Full volym på Stereon, då kan man städa utan att det är tråkigt!!
Matchen spelades i Borlänge gick så där kan man säga!! Jag gjorde väl en klart godkänd match men vi får fortfarande inte till det riktigt!! Mycke slarv......Men ja ja det är som det är!!
Daniel tyckte att en Kebabtallrik vore gott så vi stannade till i Skedvi för att äta!! Ja, Magnus och Barnen kom så klart över från Falun och kollade på vår Match!!
En Kebabrulle från Skedvi Pizzeria är aldrig fel kan jag lova!!

Klara har lånat Alma s skidor och försker åka lite men det är dåligt med snö......
Söndag!!
Vaknade tidigt även idag! Ingen Promenad idag heller!! Jag skall istället ta mig upp till Borlänge och Bergebo för att åka några Kilometer på skidorna!! Magnus är just nu iväg på Fotbollsträning och skall snart komma hem så jag får åka iväg!! Sedan skall han ta med sig Tjejerna upp till Borlänge för att Daniel har Match där och då har ju jag åkte skidor klart så jag kan hämta Tjejerna och åka till Hedemora för de har Gympaträning! Magnus hämtar sedan dem där för att jag har Möte med Styrelsen i Handbollen......En jäkla planering för lite träningar och matcher åt olika håll blev det idag!! Ja visst jag skulle ju kunna skippa skidåkningen men ska jag nu åka Kortvasan i Tre mil så MÅSTE jag ju träna lite också!!

Nya Länkar......
Vår Gymnasieklass har inte Träffats på jätte länge och nu tyckte jag att det var dags för en lite Klassfest!! Vi har ju tidigare hittat varandra på Facebook och pratat om detta och nu tyckte jag att det var läge att ta tag i det och börja fixa.....Startade därför en ny blogg! Roligt med massa respons på en gång!!

Johan på mitt jobb är en annan ny länk.......måste bara varna er han är inte som alla andra!! Och tur är då det!! Utan han och Adams roliga och något galna idéer så är det inte lika roligt!!

Har även länkat till Linnea på Landet!! Hon är Jätteduktig på att göra olika saker av ingenting typ!! Eller hur jag nu skall förklara mig......

Lindas Vita Lantliv är också ny fast har ju varit med förrut men gjort Comeback i Bloggvärlden igen!! Hon är en lite samlare av det mesta men gillar vit, vit och vit!!

Nu lär jag äta så att jag orkar åka skidor!!
Pasta pasta pasta!!

5 kommentarer:

Vida sa...

Härligt att du tog iniativ och började fixa klassfesten via en blogg.. det krävs en Anki för det! Ser fram emot att ses på den där riktigt roliga festen :)

Anonym sa...

Härligt anki, nu har vi samma mål. Ska också till bergebo snart, lite spontan åkning i mörkret =) Hoppas det gick bra för dig i spåren, vi kanske kan teama ihop oss någon dag i bergebo?!Bor inte långt därifrån och sällskap är det bästa jag vet!

Kullan Pullan sa...

Kul med klassfest!
Hittade till din blogg via din kommentar hos någon som jag inte kom ihåg vem det var.
Ha det gott
Kram Paula

linnea-maria sa...

Halloj! Vad roligt du skriver om mig, jag älskar skrot. men man har ju blivit kallad för Pettson ibland av vissa.
Lycka till med skidåkningen själv verkar det som om en osynlig mur står mellan mig och skidorna. Jag har varit i uthuset och tittat på dem och jag har provat pjäxorna men sen blev det bara stopp. Är hemma och vabbar just nu men den lille är lite piggare så jag tar honom på armen och åker på en skrotrunda. Ha det så gott /linnea-maria

Anonym sa...

hej!
har läst förut att du brukar fika på almas cafe. jag har några rabattkuponger där om du vill ha?! det är 2 betala för 1. dom går ut sista april och dom gäller med kaffe och de dricker inte jag.
ha de bra