lördag 24 januari 2009

Klaga lite bara.....

MM det är ju inte meningen att detta ska bli någon slags klago blogg men jag måste bara få ur det ur huvudet!!

Det är så att på mitt jobb så är vi ganska många "vanliga" Arbetare ner på golvet och vi har en rätt bra organisation i störst allmänhet tycker jag men ibland så brister det med informationen "uppifrån" om man säger så!! Vi har nyss haft genom gång av våra med arbetar undersökningar som vi gjort och jag kan svära att alla avdelingar tyckte de som har beslutfattande positioner i företaget är rätt dåliga på att ge oss på " golvet" Information om olika saker!! Det kan vara små eller stora förändringar som skall göras!! Detta gör att eftersom vi är rätt många så blir det väldans mycket "fikarums"prat där kanske inte hela sanningen kommer fram och en hel del rykten startas och folket blir rätt irriterade för vi inte kan få Riktig information på en gång utan man skall få reda på saker genom rykten!!
Jag hörde själv med egna öron att vår Personalansvarige ville absolust ha stopp på alla onödiga rykten!!- Jo jag hörde faktiskt att han sa det!! Dettta kanske va någon månad sen....
Sagt och gjort så har nu i alla fall det hänt på TVÅ veckor att små elaka Rykten har florerat i Fabriken......
Det gör mig galen.........Kan de där "uppe" aldrig lära sig att det finns lagar och regler som skall följas....i det senare fallet så hade de helt enkel råkat glömt att prata med Facket........eller vad som nu hände.......allt är just nu bara rykten........

Kontentan av det hela är att jag blir så J-A arg och har lust att gå upp och välta runt lite skrivbord och slå näven i bordet och säga att de får F-N skärpa sig nu.........Det hela blir inte bättre av att eftersom att jag bor i hop med företagets Före detta Fackordförande så då vet jag att han har försökt att få dem att förstå att det är SUPER viktigt att de är Super tydliga och kollar upp saker ordentligt samt att de informerar alla så mycket samtidigt det nu går!! Allt för att slippa alla diskutioner och eventuella rykten!! Inga konstiga saker med andra ord......

I Onsdags så kulminerade en lite grej på jobbet och det innebar att vår nu varande Fackordförande fick lov att ta hjälp från en ombudsman......Ja och ni förstår ju vem!! Ja han jag bor ihop med, som egentligen skulle åka hem i Tid i Onsdags och laga mat åt sin Familj som kom hem trötta och ut arbetade efter jobb, skola och en gympaträning!! Alma sa redan i Hedemora att om inte Pappa skulle ha maten klar så skulle hon dö av hunger...........
Tro nu inte att maten va klar när vi kom hem.........Pappan va kvar på jobbet och hjälpte vår Fackordförande att tolka lagar och regler..........

I slut ändan så innebär det för mig att TACK vare att "de där uppe" på mitt jobb inte skötte sittjobb så såg de till att vi inte fick middagen på bordet i tid i Onsdags!!
Ja ja det är väl ingen katastrof kan man tycka men jag blir lite lätt irrriterad för hade de bara skött sina kort från början hade detta aldrig behöva hänt och folk hade inte behövt blivit varken irriterade eller känt sig överkörda eller till och med lite kränkta!!

Sen hade ju jag fått min mat i tid också och det är nästan det viktigaste för alla vet väl hur grinig man blir när man inte får mat? Men vet ni jag orkade inte hetsa upp mig......tog det med ro för en gångs skull!

Nu har jag Tömt ur det ur Huvudet så nu känns det skönt!!
Ha det bra!!

1 kommentar:

Vida sa...

Bra att du opponerar dig.. om du kommer till Stockholm så följ med mig på Kickboxningsträning, då blir man av med all agression på ett kick :)

Kramar och tack för att du fixat en så fin klassblogg :)

Kramar från Liv