lördag 24 januari 2009

Hemma från Thailand!!


Sibban i Paradiset med en Kall ÖL!!
Nu har vår Mormor och Sibban kommit hem från Thailand!!
Magnus hämtade dem från Tåget i Torsdags!!

Klara och Alma var väldigt spända och längtade tills de skulle få komma över till dem och se vad de hade med hem åt dem!! De hade ju som sagt en lååååång önskelista på lite shorts, klänningar och Foppatofflor!!
Eftersom det va gympa träning i Torsdags så beslutade vi att vi skulle fråga Mormor om inte hon kunde hämta Tjejerna efter skolan igår!! Och visst kunde hon det!! Och inte nog med det, tjejerna skulle sova kvar där också!! Det innebar ju för mig att jag kunde ta det lugnt hem från jobbet och kanske hitta på något för bara mig själv......återkommer om det!!
Tjejerna blev som sagt var hämtade och jag lovar de är supernöjda med vad Mormor och Sibban lyckats investera till dem! Ja vi andra i Familjen fick också lite sommarshorts, T-shirtar och linnen!! Tack så himla mycket!! Klara och Alma de hade Klädprovardag hela kvällen! Klara drog dessutom ur en till Tand!! En lyckad Fredag kväll för dem med andra ord!!

Här rider De Ellefant.........
Jag då?
Jo jag hade en lite förhoppning om att Pontus super snälla pappa skulle ha hunnit fixa till min skidor till Fredagen så jag hade en lite plan på att jag skulle åka skidor! YES de blev klara och jag åkte glatt och hämtade dem!!Då slapp jag simma som var min reserv plan!! Det kom dock in en liten förändring in i bilden!! Magnus och de andra pojkarna skulle nämligen åka upp till Leksand på Hockey och Pontus tipsade mig om att det fanns en biljett över eftersom att Prulle inte skulle med........kanske du kan följa med sa han.......Oj va svårt det blev......skulle jag hinna hämta skidorna och biljetten och sedan även åka lite skidor? Ville ju så gärna testa mina ny fixade skidor!! Jo jag bestämde att jag skulle hinna och jag hann.....till och med att duscha hann jag!!Skönt faktiskt!! Och skidorna gick så där, det var inget bra före för tejp..... Pojkarna missade tyvärr Sabbatons spelning uppe i Ejendahls arena, men jag kan inte tänka mig att allt var mitt fel för jag var verkligen supersnabb tycker jag!!

Thailändska hemglassbilen...........
Leksand- Mora
Det var laddat för derby uppe i Leksand!! Över 7000 var på plats!! Härlig stämning i hel hallen!! Till och med Moringarna hade lyckats samla ihop några tappra supportrar att ställa på Borta Stå!! Fast jag hörde då inte dem! Leksands Superstar är alldelens för bra på att låta så det är inte lätt för Bortalagen att höras där uppe i Ejendahls arena!!
Spelet då?
Jo jag tycker att Leksand såg taggade ut i början men frågan är om de kanske inte var lite över taggade!! Försvaret gick bort sig duktigt i första och man bjöd på TRE mål till Moringarn.....ett till sig själva!! De hade chanser i alla perioderna men fick inte till det riktigt i avsluten......plus att Moras målvakt hade ett grymt flyt hela matchen!! Sen kan det ju också hända att några domslut var lite tveksamma och tyvärr då i negativ riktning för våra Leksingar!! Vår störst idol Jens han kämpade som aldrig förr och skapade i massor!! Han åkte skridskor och gav aldrig upp!! En krigare!! Fler såna som han och Leksand vinner sådan matcher som igår!! Jens fick inte matchens lirar pris och det tycker jag är fel!! Igår var han verkligen värd det!! Han får det av mig......undrar vad jag skulle ge honom...... Han gjorde i alla fall 3-3 målet och passade till ett annat!! Tyvärr så lyckades Leksingarna inte trycka in Pucken i mål under förlängningen och det blev Straffar!! Mora vann.......Eddie i Leksands mål hade ingen bra dag med straffar och några Utespelare brände sina så det blev tyvärr en Mora vinst.....Det är bara att bryta ihop och komma igen!! Det roligaste var nog att jag träffade en Gammal fotbolls kamrat från Ornäs tiden!! Kul att se dig Helena!!

Innebandycup......
Idag är Magnus och de andra pojkarna uppe i Leksand och spelar en Innebandy tunering som Leksands supportar arrangerar! De vann ju förra året så i år lär de försvar titeln......Hur nu det ska gå...Magnus har ont sen förra året, Pontus har känt sig hängig hela veckan och Prulle spelade bandymatch igår!
Jag skjutsade in Magnus till Falun i morse!! Eftersom jag blev med på matchen så kunde ju Magnus ta några Ölar tillsammans med Berke och min bil fick stå kvar i Falun till idag!!
Jag hade tänkt att åka till Slalom backen med Tjejerna idag men jag tänkte om i morse då det blåste duktigt ute och när jag åkte hem från Falun så kom snön! Det ska visst komma någon Decimeter under dagen! HÄRLIGT!! Vi är just nu hos Mormor och Leker lite istället!! Får se vad Vi hittar på resten av dagen!!

Fick just ett sms om att de vann först matchen i alla fall!!

Ha nu det bra i snövädret!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ojojoj Anki, du gillar hockey ;) Kan tillochmed namnet på flera stycken...

Inget bra före idag heller för tejp kan jag lova. Hoppas på bättre imorgon! Ha en mysig kväll kramis

Kryck sa...

Hello Anki
Vi blev hemma.Jessica var helt slut efter gårdagen. Idag har vi istället ägnat oss åt snöskottning i omgångar! Håkan är på vift, det är så typiskt när det snöat!
Ha de gott!
Kram Kryck