fredag 30 januari 2009

Sjuk Alma!


Vår mysiga kille........
Jopp då var det dags igen......Fröken Anita ringde och sa att Alma var hängig och klagade på ont i halsen.....då jag kände att det var fel läge att åka hem från jobbet så ringde jag Mormor!! som tur var så kunde Sibban åka och hämta Alma! Tack för det!!
Alma var sedan med Mormor och Sibban hela dagen men bestämde sig igår kväll att i dag så ville hon inte vara hemma med Mormor utan Mamma skulle vara med henne!! Ok jag vart hemma....men när Alma vakna så var hon skit sur för att hon inte fick vara hos Mormor......det blir fel hur man än gör ibland!! Jag såg snabbt som blixten chansen till en lite skidtur.....om jag låter Alma vara hos Mormor en stund så kan jag ju åka lite tänkte jag och fixade frukost!! Gröt till Mamman och Gröt till Barnet!! Telefonerade över till Mormor och kollade om det var OK att Alma var där en stund!! Jo det var ok men hon fick då hjälpa till att städa....ha ha undrar om hon gjorde det!! Detta är väl kanske inte helt enligt reglerna men ibland så kan man väl blunda lite va?
Lite dålig bild men det syns i alla fall att det är snö.......
12km.....
Blev det i Skidspåren i Gustafs! Tillbaka på Brottsplatsen kan man säga!! Det var ju där jag åkte skidor när jag var liten......och sedan har jag ju även MIN fotbollsplan där!!
Spåren va fina och det fanns väldans mycket snö uppe i skogen......
Massa snö.......
Tiger CUP!!
Ja vi har gjort en mot Mormor och Sibban!! Vi behöll vår katt! Ja han var ju faktiskt vår från början! Daniel har gett oss godkännande och har lovat oss att det kommer gå bra!
Vi trivs väldans bra med att honom här i huset igen och han trivs också.....nu har ju Magnus också kommit på att Euroshopper kattmat är skit så nu är även maten god tycker Tiger! Det gör även en till Katt här i byn........eftersom vi har kattlucka i dörren så är det fritt fram för vem som helst att gå in. (om man är katt) Nu verkar Tiger tycka att det är helt ok att det går in en annan katt här och äter av hans mat......Vi gillar det inte men det får väl vara så nu då......i sommar ska jag jaga iväg den katten med Vattenslangen!! Ett trix jag lärde mig av min Pappa!! Minns att han gjorde så några gånger då vår Honkatt inte fick vara ifred för Kattkarlarna på vår gata!!
Mer mys kille....
Nu skall vi strax Packa in oss i bilen och åka till Hedemora och Vasahallen!! Jag ska stå i Cafeterian för Handbollens räkning!! Tjejerna får vara med och hjälpa till!! Magnus vart är han då? Jo vart tror ni? På hockey så klart...........Men jag är inte Bitter jag har ju min handboll och nu även mina skidor!! Så det är nog jag som är borta mest av alla i slut ändan!!
Kram kram på er alla!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Eran Tiger ser exakt ut som min Ceasar!/ Sofia